Sunday, December 5, 2010

Gonna love you...Kesenian



Akhirnya…keputusan majoring untuk program ijazah aku dah pun keluar. Aku dengan diri yang selamba yang boleh dikata tak ada rasa nervous langsung masa nak pergi tengok keputusan. Tapi, sampai2 je dekat APM Dr. Zahir kata keputusan akan ditampal petang. Patut la aku tak ada rasa apa2…hihihihi…
Tengah sedap2 melelapkan mata dekat bilik B213 tiba2 my friend, Ain call kata aku dapat Jabatan Kesenian. Perghhhh…memang terkejut beruk aku masa tu. Macam nak nangis jek waktu tu. Mana boleh tak nangis… sedih yang teramat.
Aku dah lah tak ada basic tentang seni… lagi nak suruh aku study fasal benda tu. Haishhh…hangin satu badan jadinya. Macam2 dah aku fikir masa tu. Apa aku nak jadi kalau aku dalam course ni? Artis? Pelakon drama? Teater? Penyanyi? Designer? Pengarah? Wowww….tak sanggup aku…Mati2 aku ingat tak dapat kesenian. Course ni la yang aku reject awal masuk APM. Bak kata Diya, terkenan agaknya. Huhuhu…
Persoalannya…macam mana pula aku boleh tersangkut dengan Jabatan Kesenian??? Sepanjang hari asyik fikir benda ni je. Last2 dah tak boleh fikir. Mulalah aku nak redha je ni…pelan punya baik. Nak buat surat rayuan la, jumpa Dr. Zahir lah. Sampai2 hari tu aku dah macam operator je asyik angkat call orang sebab nak tukar jabatan. Haishhhhh…
Kawan? Inilah masanya kawan berfungsi. Nak share dengan ‘dia’ busy memanjang... hmmm…anyway, thanks a lot kepada kawanku, Hazwan sebab bagi pendapat & sudi dengar rintihan hatiku. Hahaha…
Yeahhhh!!! This was my last decision… Im gonna accept this challenge. Fikir punya fikir ada kebaikan dan keburukan bagi apa yang aku kecapi sekarang ni. Mungkin inilah jalan masa hadapn aku. Siapa tahu???
So, akan bermulalah kisah cinta aku dan kesenian pada semester depan. Just wait and see paper ape yang aku nak ambil untuk course ni nanti. Owkeyzs!!!
Kesenian…wait 4 me owkeyzs…

No comments: