Tuesday, October 11, 2011

Santai Seni main batu seremban + belajar main congkak

Kesibukan melanda tapi still gedix nak update blog...


Hari ni Santai Seni my group punya turn. Santai Seni ni salah satu aktiviti yang dianjurkan oleh Jabatan Kesenian dekat APM ni dan setiap hari Selasa. setiap group kena persembahkan apa2 jenis persembahan, permainan, or what ever yang berkaitan dengan seni. So, my group buat permainan tradisional.


Hari ni kami ada permainan batu seremban dan congkak. Sepatutnya ada jugak galah panjang, teng-teng dan cari cucu. Tapi tengok macam tak ada sambutan...better tak payah buat.


Malam tadi punya la jenuh aku dok siapkan batu seremban. Padahal bahan dah berzaman ada...cuma malas nak buat. Maklum laaa...aku memang suka buat kerja last minit!!!


bahan2 (kain perca, jarum, benang, kacang hijau-boleh jugak guna pasir, biji saga dsb...)


Senang jek nak buat batu seremban ni. Jahit simple2 jek ( mr.E kesayangan cakap saya cute-motif??? sebab jahit ni sambil tengok tengok cerita kat tonton.OK... SERIUOS TAK FAHAM! kenapa boleh jadi cute???



tadaaa...ni lah hasilnya.




Nasib baik abang Kahar ada...meriah la sikit main batu seremban ni. Yang lain siap kalah main dengan dia. Apa pun cannot la!


Ni tengah main congkak. Ok...pengakuan terbaik. Aku tak reti main congkak...huhuhu...tapi tadi Tiya dah ajar main congkak. So, hari ni first aku main congkak dan pandai la sikit2. At least dah pandai main sekarang. Orang kata better late than never, kan. Sekian ayat poyo dari aku.



Antara yang join together tengah hari tadi. Toche2...Jasamu dikenang.


Semakin hari semakin menimbun kerja yang agak kurang tak masuk dek akal. Ok, Tu jek nak bebel hari ni...bubye...

No comments: