Saturday, January 11, 2014

MAKE OVER


Hey girls, saja nak menggedik upload muka sememeh last two three month ago.



Make over by Avon =)



Sebenarnya, make over ni was done by Kak Hafzan masa aku praktikal dekat Yayasan Warisan Johor. Oh btw, thanks to akak sebab try produk avon tu dekat muka saya. That my first time buat real make up. selalu make up sendiri main tonyoh tonyoh jek janji nampak jadi hahahha.... 

Muka aku jenis yang berminyak. So, pada aku yang hari2 make up sebenarnya agak susah nak jaga. Pakai make up kejap dah hilang sebab kulit cepat berminyak. Actually dah try banyak produk yang bagus untuk kulit berminat. Tapi masih sama juga. 

Tapi the important things is kena rajin jaga and kerap cuci muka jugak. Sebab kulit berminyak ni senang habuk nak lekat. Cisss... n kulit aku juga senang tumbuh jerawat lately. Sekarang kerap tumbuh dekat area2 hidung. Kadang2 dalam hidung pun boleh ada. Pedih wooo... Apa macam nak buat? Hanya mampu bubuh ubat jerawat jek la. Ubat jerawat pun dah macam2 jenis aku pakai. Dari Oxy5 ke oxy10 ke Cosmoderm lepas tu sekarang guna Sebamed. Terfikir juga kadang2, ntah ntah aku ada resdung kot. Tapi kat area sini tak tahu mana nak buat treatment. 

Haishhh...dengan umur makin bertambah ni rasanya kecantikan luar dan dalam penting so aku rasa memang kena bagi perhatian lebih sikit. Biasalah, badan nak guna lama, dek. Fikir ke depan. Maklumlah kalau ada rezeki nak jugak berlaki ye dak...kakkakakaka...sebelum aku panjang lebar bebel better aku stop sini. 


Ingat girls,jaga kesihatan dan kecantikan luar dan dalam 
n just be yourself in every single things you do <3

No comments: