Tuesday, January 10, 2012

Senyum jek jawab exam


Assalamualaikum


Pagi tadi exam. Bajet nak pergi awal nak study. Tetiba bangun lambat plus sakit perut. Disebabkan dah lambat dan exam hall yang TERamat jauh terpaksa-rela la duduk kat bustop tunggu bas UM datang pungut student2 yang nak pergi exam ni *pungut? dah macam pungut sampah jek



Nak mention...malam tadi tak study apa2 pun untuk paper hari ni. Dengan kesedihan yang melanda diri tetiba. Plus lagi dengan stress memanjang. Pening kepala lagi. Memang aku banyak penyakit. Bajet nak pergi awal ingatkan boleh study sikit kat sana. Rupa2 nya bangun lambat. Hampehhh...tapi dapat la selak2 nota sikit.



Masuk jek dewan exam...
Nervous semacam jek. Padahal nak exam jek kot. Kot? Exam tu penting hokeyyy. Final lagi. Walaupun sebenarnya lecturer dah bagi pun soalan apa yang keluar exam ni. Cuma aku jek tak berapa nak rajin nak cari jawapan. Dapat cari sikit jek lepas tu give up. Bagus sangat perangai aku nihhh...





Candidate may start writing now



Tengok soalan. Senyum. Terus start jawab. Dua tiga minit lepas tu datang my lecturer bawa sehelai kertas. Dari satu meja ke satu meja hokeyyy. (13orang jek ambil paper tu). Gigih dia berjalan. Bajet macam nak bagi support la konon. Dia siap tulis


"tembak sampai kena...kalau tak kena takpe"


Serious tengah dok excited tulis jawapan terus tergelak. Nasib baik gelak slow jek. Lepas tu aku apa lagi. Dok tersengih jek menjawab walapun tak tahu nak tulis apa. Dah dia cakap macam tu, terus aku goreng jawapan tu sampai hangus. Tak cukup dengan tu...si lecturer2 sekalian boleh pulak bersembang kat sebelah kami2 yang tengah exam nih. Ouhhh!!sentap. Lima minit lepas tu my lecturer stop kat tempat depan aku siap cakap, "korang jawab baik2, saya nak pergi minum kejap." Boleh pulak macam tu ea? Haruuu hidup.



Sekembalinya my lecturer, dia buat hal lagi. Dia bawa kertas tadi lagi. Tapi tulis benda lain pulak.


"Kalau diberi pilihan nak gred apa?"
A A- B+ B B- C+



*laju2 aku tunjuk huruf A tu sambil tersengih-ketawa slow2 sampai orang sebelah menyebelah sebok pandang. Jealous letewww...



Time dah announce lagi 15minit, aku tak siap lagi soalan last partB plus soalan partA ada yang tak setel lagi. Gelabah gila. Time ni pulak la my lecturer buat hal lagi. Dia bawa kertas yang sama jugak. siap tulis...



"Kalau tak sempat jawab nanti sambung kat office saya."



Justify Full
Perghhh!!! baca tu jek terus aku senyum memanjang. Lega. Terus rileks gila. Bajet macam give up nak habiskan jawab. Seriously. Tapi still cuba sedaya upaya tulis sebanyak yang boleh. Mana yang sempat siap jek la. Time2 last minit ni pulak takde idea nak tulis. Geram jek...



Candidate may stop writing now...


Dok tersengih2 jek aku kat seat tu. Buat muka kesian dekat my lecturer. Tanya betul ke apa yang dok dia tulis tu. Aku nak menuntut janji. Siap my lecturer cakap.



"Takpe awak email jek kat saya."


Hurghhh!!!! rupanya hanyalah gurauan tika exam jek. Gurauan ea? dalam exam hall? bagus!!! Memang la dok tersenyum jek aku sepanjang exam tu. Betul ke tak apa yang aku jawab, aku redha jek. Redha tu kan ikhlas. Walaupun awalnya ingat memang nak send jawapan kat email dia jek. Tapi takpe la.



Keluar exam hall dengan muka penuh senyuman. Bajet bahagia. Tak sangka malam tadi dok bersedih sakan tapi hari ni dapat senyum sakan. Mungkin sebab aku selalu mengharap yang hari esok akan lebih baik daripada hari sebelumnya. Mungkin laaa...





Next plan. Tak terus balik kolej. Singgah APM kejap. Ambil ni *tengok bawah



voucher buku hokeyyy...kau ade???



*tengah dok fikir nak beli buku apa sampai rm200 tu. Beli novel pun ok jugak kot.

No comments: