Thursday, June 6, 2013

First time buat wau [entry bergambar]

Assalamualaikum...


Shortly update. Zaman tok kaduk punya cerita. Sem akhir aku sebagai mahasiswa. No choice. Paksa rela ambil subjek Pameran Seni dan Organisasi lecturer by En Aziz. So, kita orang disuruh mengendalikan sebuah pameran yang mana produk pameran itu adalah hasil tangan seni kami sendiri. Ada dua produk yang perlu dihasilkan. Batik dan wau. Dibahagi kepada dua kumpulan. Aku dalam group wau.


And yeah. This is our first and last time buat wau. Hahahaha... tapi semua tu satu pengalaman dan pembelajaran yang sangat menyeronokkan. Boleh dikata dari huruf A sampai ke huruf Z kalau nak dikira pengalaman itu banyak yang teramat.


So, as this blog is my online dairy adalah lebih afdal aku mengabadikan hasil kerja aku dekat sini. So that nanti boleh jadikan kenangan. Oh by the way, aku malas nak taip pepanjang cara buat wau or falsafah dan teknik yang terkandung dalam pembuatan wau. If any of you nak cari semua tu you can google it out. You'll find it. Here, I just post the photo of mine.




























Yang kiri Diba punya, kanan aku punya.




Terima kasih banyak-banyak kepada Encik Syukri, En. Shah dan Wak Satar serta keluarga yang telah mengajar kami selama dua hari. Tanpa kalian, tiada A untuk kami.









Encik Syukri (baju hijau) dan Encik Shahrul (baju biru-hujung kanan)


Tahniah kepada kawan-kawan sebab kita dah sama-sama berjaya akhirnya. Pasal event tu nanti-nanti baru update. Sekarang nak sambung buat revision. Exam lagi dua minggu uollsss...



No comments: