Wednesday, May 1, 2013

Last Shopping RM50 Voucher Buku | KLiBF A Place YOu Must Go

Assalamualaikum dan hai...

Selamat Hari Buruh, Malaysia.


Disebabkan hari ini cuti umum dan kuliah pun tak ada, maka aku berpeluang untuk pergi ke Kuala Lumpur Internantional Book Fair (KLiBF) yang bertempat di PWTC sejak 26 April sehinggalah 5 Mei nanti. Semangat waja betul nak pergi pesta buku. A place you must go. Wajib pergi.


Sebagai balas dendam untuk beli novel since hari tu cuma beli buku motivasi dan islamik. Macam biasa, hanya gunakan voucher buku. Berbaki RM50. Pada masa yang sama, aku tak nak lepaskan peluang merasa untuk menjejakkan kaki ke sana yang seingat aku untuk kali yang ke dua. Beberapa tahun lepas pernah pergi juga. Manfaatkan masa selagi masih ada di Kuala Lumpur.


Meh nak cerita sikit suasana di pesta buku. Speachless sebenarnya. Sangat sesak. Millions of people. Boleh aku kata mereka ini pengemar buku-ulat buku-love to read atau apa-apa saja. Allah pesan. Iqra. Bacalah. Bacalah selagi kita mampu untuk membaca. Tambahlah ilmu. Carilah ilmu. Semoga kita semua berada dalam lingkungan mereka itu. Mereka yang sentiasa mencari ilmu. Tidak kira apa-apa jua ilmu. Insha Allah...


Macam aku cakap tadi, nak balas dendam. So, hanya manfaat voucher yang ada. Dapatlah tiga buah novel yang sangat-sangat diidamkan (sebenarnya dua saja). Alhamdulillah.




Memang aku dah plan awal-awal nak masuk sini. Untuk novel yang diidamkan tu. Setiap novel dekat sini diskaun RM5. 




Akhirnya. Setelah bersesak-sesak. Yang atas dan bawah ialah novel yang diidamkan itu.



Harga: RM21

Disebabkan pengaruh kawan un tuk baca novel ni maka aku pun terpengaruh untuk beli. Sebab best plus menarik. Lain dari yang lain. ahaks...


Sinopsis sikit. Nanti aku buat priview sikit kalau sempat ye.


Harga: RM21

Dikhabarkan novel ni pun akan dijadikan drama or filem. Tnegok dekat bunting kat sana tadi macam Akim dengan Nad Zainal yang berlakon. Macam seronok. Harap-harap jangan indah khabar dari rupa ya. Harap harap la.


Maaf ini faktor kamera. Nanti aku buat priview sikit di next entry. Insha Allah


Harga: RM30


Ohhh sememangnya inilah novel yang paling ingin dimiliki. Setiap minggu menunggu nak tengok drama nya dekat tonton. Tapi sedih. Last week punya episod tak ada. Tak apa. Novel dah ada. Pasal lembab sangat nak tunggu drama. Haa padan muka.


By the way, Tiz dengan Izzue sangat sesuai pegang watak masing-masing. 



Dapat percuma kalendar.


Manfaat daripada voucher yang TERAKHIR.sobsss....


Entah bila dapat habiskan baca tiga-tiga ni. Sekarang tengah busy dengan assignment. Tak macam dulu. Se-busy mana pun tetap sanggup habiskan baca. Tapi tidak untuk masa sekarang. Ah bukan lagi peminat tegar rupanya.


Kepada sesiapa yang masih belum pergi ke Pesta Buku tu aku syorkan kalian jejakkan kaki ke sana. PWTC -KLiBF: A place you must go.


psttt: Aku masih berkira-kira sama ada mahu balik ke rumah atau tidak. Menangis telefon emak abah bertanya boleh atau tidak aku balik. Ada perasaan takut yang teramat tiba-tiba. Ah aku cuma rindu sebenarnya. Ini pengakuan. Titik.


No comments: